Loved you first - 2 -

Dansgolvet var fullt av folk och vi trängde oss in i folkmassan och började dansa vi med.  Discobelysning blinkade i olika färger till musiken, men man såg inte så mycket, bara alla vilda rörelser. När det spelades en låt som alla kände igen så sjöng de flesta med och det var riktigt kul. 

 

”Jennifer!” Någon drog ut mig ut ur dansgolvet och till ett bord med en massa flaskor, den så kallade baren. 

”One Tequila for me and one... ” sa Carol  och kollade på killen framför oss.

”coke” fyllde jag i  och hon kollade på mig konstigt.

”Yeah, one Tequila for her too” Skrattade hon och följde blicken när han blandade till en drink.

”But..” började jag men hon avbröt mig.

”Please Jennifer, let’s party and have fun, you need a drink to relax, and talk to people.”  jag nickade och vi tog emot drinkarna. 

”Alright, I got a mission for you”  Hon log busigt mot mig och jag ville inte ens veta vad hon ville att jag skulle göra. 

”What?”  hon tvekade lite och kollade sig omkring innan hon böjde sig fram till mitt öra.

”Can you see the guy over there, the one with grey t-shirt?” viskade honoch pekade på ett gäng killar vid en soffgrupp. Jag kollade mig runt lite och letade efter en grå tröja.

”The blonde one?” Jag höjde ena ögonbrynet och pekade på en kort kille med blont, ruffsigt hår. 

”No, the other one” Jag nickade och kollade frågande på henne igen.. ”Soo?”

”I’m gonna go dansing again with Abbey, when I come back, then you’ve talked to him, okey?” Jag nickade och hon sprang iväg till dom andra.

 

Jag gick med försiktiga steg bort mot killgänget. Dom såg ut att vara inne i en diskussion och jag ville egentligen inte störa. Dom såg ut att vara några år äldre än mig, så dom såg säkert mig en liten skit. 

 

Jag ställde mig någon meter från dom och försökte få ögonkontakt med den blonda killen, för den jag egentligen skulle prata med stod med ryggen mot mig. Det blonda sa något som jag inte lyckades höra, och  killen framför mig vände sig om. 

”Hello” sa han och sträckte fram sin hand. 

”Ehm.. hi”  vi skakade hans och jag märkte efteråt att jag måsta ha låtit osäker för han skrattade lite svagt åt mig. Jag kollade ner i golvet och sedan upp på honom igen. 

”I’m Jennifer” jag försökte le lite flörtigt men antog att jag måste sett rätt efterbliven ut. 

”Nice to meet you Jennifer, my name is Josh, are you here alone?” Han var tvungen att böja sig fram lite mot mitt öra för att jag skulle ha en chans att höra vad han sa. 

”Yeah.. Me and my friends are here with me, I don’t like to dance” ljög jag och skrattade. 

”It’s pretty loud music here, should we go out instead, for a walk maybe?” Jag kollade mig omkring, tvekade lite men nickade sedan och log. 

Han sa till de andra killarna att han skulle ut men att han snart skulle komma tillbaka. 

”Alright, let’s go then”  vi gick ut bakdörren och han ledde mig ut till en minimal väg, det var kolsvart så hans mobildisplay lös upp marken. 

Det blev pinsam tystnad till en början, men snart började han prata. 

”So, do you have fun, tonight?” Jag nickade, ganska onödigt eftersom han inte såg mig. 

”I take your silence as a yes”  jag skrattade nervöst och försökte komma på något vettigt att säga. Han måste ju tro att jag han något talproblem, han försöker ha en konveration men jag svarar knappt. 

”I’m sorry, I don’t use to be this quiet, I’m just insecure about my english” Jag tystnade och väntade på ett svar från hans sida.

”Oh I see, you’re from Scandinavia?”  

”Yes, quess wich country?” han skrattade lågt och tänkte efter i några sekunder. 

”Hm.. Norway?”  

”Nope, Sweden!”  Vi kom ut ur den smala vägen och kom fram till en en liten parkering. Josh gick mot en bil och jag gick efter. Han låste upp bilen och hoppade in i framsätet. 

 

”So you’re from Sweden, that explain alot” den här gången kunde jag se hans ansikte, han log och kollade försiktigt på mig. 



Kommentarer
Sabrina

så bra! meeeeeer

2012-11-26 @ 21:22:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

onedlovestory.webblogg.se

En fanfic om one direction

RSS 2.0